onsdag 23 september 2009

Här kommer texten till programmet den 22 september 2009


Här kommer texten till programmet den 22 september 2009

Ja men tjörnare en Dyng-Bengt här…

Välkommen tillbaka till lite tisdagsmys…

Har ju inte drabbats av någon rejäl influensa än utan det har bara blivit någon liten kulting bara så jag tänker då rakt inte vaccinera mig mot någon baconfeber inte… man vet ju rakt inte vad det kan innehålla de däringa och det är väl möjligt att dom spruta in något så dom kan dupera en så man skall rösta rätt i nästa val 2010… Det är väl sista chansen för små skit partier att ta dig sista steget över spärren … Sedan resonera jag att ont krut förgås inte så lätt… så jag kom nog klara mig ändå…

Förloraren skriver sällan sin historia och det tycker jag är synd för den skulle vi kunna lära oss så mycket av… men har vi en person som vill skriva en historia som vi mer kommer att skratt åt än att skratta med…

Jag läste om den här Anna Anka snacka om att den här jänta är nalta klent grädda… Jag hörde en liten tös på 6 år som sa Skillnaden på könsorganen blir mindre och mindre på grund av jämställdhetslagen och det var nästan så man trodde att det var Anna Anka som sagt de…

Så jag skrev en liten vers om hä som lyder som följer:

Tänk att heta Anna Anka, och på svenska kvinnor våga klanka...

Hon måste ha mist kontrollen, som att ha öppet mål och missa bollen...

Hon tycker att den svenska kvinnan efter vigseln förfaller, och att det är därför det inte händer nått i gubbens braller...

Allt måste vara toppen, varje detalj på hela kroppen...

Tänka vad Gudrun nu måste fräsa, när hon detta får se och läsa...

Är hon Moderat, eller kanske Kristdemokrat...

Nu är frågan vem vill bli ett Kalle Anka parti, något annat kan det aldrig bli...
Detta får inte bara vara sant, vem tar emot denna knallkork till tant...

Om hon skulle komma in i politiken, skulle jag på svenska folket bli besviken...

Hennes chans är hos partier som runt spärren ligger, som behöver någon som dom sista rösterna tigger...

Hon skiter nog i om det hon säger är fel, bara det är gynnsamt för hennes egen del...

Hon är så dum att det går runt, enda hon gör är det... och pratar strunt...

Tv3 tre får betala lyxflyg för denna madam, när hon i SVT skall träda fram...

Detta är förnedrings tv när den är som bäst, hon fattar inte varför hon är gäst...

Hon tror att sina ord dom är så väldigt kloka, när vi i Sverige ser henne som en riktig toka...

Nu snart så får vi se vad som finnes på denna agenda, i denna cirkus kan mycket hända...

När man sedan kan höra Lennart Sjögren ifrån KD som förr jobbat i Gävle och har uppdrag på Boverket går ut och säger att hon är välkommen till dom så blir man lite mörkrädd, men det ha dom ju i och för sig tagit tillbaka ett x antal gånger den här veckan… Där deras kvinnoförbund var snabbast ut…

Nu skall jag berätta om En skev-Erik och patron hemma i byn, dom är som hund och katta på varandra… En dag låg en Skev-Erik nere i ett dike och hade brutit benet och kunde inte röra sig… Då kom en stor patron spatserandes efter landsvägen. Ja han kalles så i folkmun för han är en riktig liten besserwisser som titta ner på alle andren i byn.

I dike låg en Skev Erik och skrek på hjälp så patron titta ner i dike och fick syn på han med eftersom dom om varandra inte tyckte… så var patron på väg och vända på klacken och gå när en Skev Erik försökte en sista gång … Jag ju brutit benet och kan inte ta mig opp så öm du hjälp mig nu så lovar jag att vi kan hata varandra i morgon igen…

Med det vill jag säga att vi skall vara rädda om varandra för man vet inte när man kan behöva hjälp av sin nästa…

Nu är det slut med tisdagsmys för den här gången och därför tar jag av mig hatten och tackar för mig och säger för sista gången på ett tag…

Ja jag het Dyng Bengt och jag kommer ifrån landsbygden så det ligger någonting i vad jag säger…

Inga kommentarer: