fredag 25 september 2009

På detta tror jag ej ett piss, att staten skall odla cannabis... Aftonbladet


Är det på detta sätt vi skall rädda arbetlösheten, nu skall svenska folket bli drog medveten...
Börja odla darrålar på löpande band, då kan vi bygga ut vården i vårt land...
Då kan man odla cannabis på statlig mark, sedan döper vi om det så det ej blir knark...
Vi kan kalla det hampa gräs, som på hjärnan sätter fräs...
På detta tror jag ej ett piss, att staten skall odla cannabis...
Det räcker med de droger som vi har, alkohol dricker alla och en var...

Läsarna: ”Lite hasch har inte skadat någon” Nyheter Aftonbladet:

"Aftonbladets läsare tycker inte att cannabisrökning är något att hetsa upp sig över. Många klagar på att Sverige har alldeles för hårda regler. Men drogexperten Nils Stenström ryter ifrån.
– Det är befängt att tro att cannabis inte skulle vara farligt."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Säger bara en sak ni vet inte vad ni snackar om!!!!
Det är befängt att tro att alkohol inte skulle vara farligt, så nu var det sagt än en gång.
Vi kan se det så här jämför en alkoholist och en haschrökare vem av dom tror ni kan bidra mest till samhället???? Alkoholisten eller haschrökaren, jag undrar jag vem som kan sköta sina alldagliga sysslor bäst, visst jag säger inte att hasch är ofarligt men vad är egentligen ofarligt? Tyck vad ni vill men detta är mina tankar... Tack för mig...... PZ/hasseaprak

Dyng-Bengt sa...

Ja men tjörnare Anonym,

Tack för din åsikt, jag håller ju inte med om andemeningen i ditt resonemang om att jämföra Hash med alkohol för att göra det snällare på någotvis... Alkohol är en drog som vi redan har och därför bör vi inte skapa en legal drog till. Vilket var min point i inlägget... Jämförelser bör väl vara mot medelsvensson om det skall arbeta positivt mot samhället och inte mot ett problem om det skall gagna dina åsikter i en framtida dialog...

MVH


DB

Anonym sa...

Det har bevisats att cannabis är relativt ofarligt. Det är ett faktum. De enda farorna med cannabis är att det kan förvärra schizofreni och andra psykiska sjukdomar. Staten kan inte visa upp några partiska studier som talar emot legalisering

Dyng-Bengt sa...

Ja men tjörnare anonym,

Efter som individer med just schitzofreni och andra psykiska sjukdomar samt dem då som tydligen har dem latenta och vidareutvecklar dem vid återkommande användande verkar dra sig till Cannabis så är det skäl nog att inte leaglisera ytterligare problem i vårt samhälle...


MVH

DB