söndag 6 september 2009

Detta här med att sänka farten, det är trick av vägverket och staten... Aftonbladet


Detta här med att sänka farten, det är trick av vägverket och staten...
Om vägen får lägre hastighet, får den en lägre prioritet...
Spara pengar på detta man så gör, för ploga vägen man mera sällan då bör...
Gränsen då går från tre decimeter från bara några cemtimeter...
För med lägre hastighet man så hindren då kan klara, och man kan då säkerheten bättre ska vara...
Men om man så om utryckningsfordon och den säkerheten dialogen föra, då tycker dom att man ordningen kan störa...
Men skall man ha råd att i storstan bygga, så får man mot landsbygden vara stygga...
Hastigheten vi så uppåt måste trigga, då vi pendlare på hastighetsgränsen kan ligga...
På landsbygden vill dom flesta bo, så varför vill ni oss på denna möjlighet då sno...
Nä ta hand om och utveckla säkra vägar på landsbygden bara, så får ni en lycklig skara...
Vi vill inte att ni så oss skall sona, vi vill bara ha en del av våran skattekrona...
Varför jag mig på detta stör, är för att jag även från landsbygden säkert pendla bör...
Om man är riktigt medveten, låter man farten vara och bygger in säkerheten...

Lägre fart ger fler olyckor Collins krönika Bil Aftonbladet:

"Väg 292 i Uppsala län, från Gimo till Söderfors, rust­ades upp till högsta tänkbara landsvägstandard på 1960 och -70-talen. Det var då Dannemora gruvor, Sandvikens specialstålverk i Gimo och flera­ järnbruk i Norduppland krävde vägar för tunga lastbilstransporter"

Inga kommentarer: