onsdag 27 maj 2009

Dyng-Bengt i Radio Gävleborg den 26 Maj 2009


Dyng-Bengt i Radio Gävleborg Äntligen!
.
Nu kan ni höra landsbygdens hjälte på radion.Varje tisdag kl. 08.15 på Radio Gävleborg kan ni höra vår favorit-lantis Dyng-Bengt kåsera om aktuella händelser. Så slå på radion på tisdag och ni kommer att få höra ett och annat sanningens ord - utan bedövning!
.
.


Länk till programmet med Dyng-Bengt den 26 Maj 2009. Det börjar 22,50 minuter in i programmet så håll i peruken och lyssna...
.
.
Här kommer texten till programet den 26 maj 2009
Ja men tjörnare en Dyng-Bengt här,

Man kan ju hoppas att svin influensan tar rätt sorts nazzar, jag menar som grymtar om invandrare för att få knorr på tillvaron. Vi kan väl som i bibeln ta en av varje kön och kalla dom för Nazze Adolf och So-Fia.

När dom sjungande på sin kampsång … -”Du käre lille grisekno , nu är det klippt igen ” ringer till hälsocentralen och säger nöff nöff vi har drabbats av svin influensan vi nöff nöff.

Det är då sjukvårds rådgivningen skall göra rätt för sin bonus och säga det är nog inte någon fara Nazze Adolf och So-Fia ta ni bara 2 alvedon och lägger och vila så kan ni gå och jobba i morgon. Det tar ju bara någon minut och då sänks ju snittet rejält och bonusen ligger inom räckhåll.

Nu får ni lova mig att gå och rösta den 7 juni i europa parlaments valet. Jag bryr mej inte om vad ni röstar på till och med en blank röst gagnar mina mål som är att se till att Nazze Adolf och So-Fias enda rekreationsområde är gyttjepölen hemma i träsket eller på sin höjd en tripp på färjan (finlandsbåten) när dom är på jakt efter någon journalist.

Det känns inte som om denna krets kommer att blåsa CSN på några stora summor samt att det skulle kännas helt ok och veta att man grämer sig för alla skadestånd man betalat in i onödan …

Jag säger bara konstfack och Anna Odell hon som spelade psyksjuk för att skapa konst och nu vill få sympati för sitt beteende. Men jag är väl för inskränkt för att tycka att detta är bra precis som vandaliseringen av t-banevagnarna och hur detta kan få ett så enormt genomslag i media. Vilket PR-trick! Undra om nästa kurs som bör vara målning läggs på öppen anstallt…

Gästrike konst har blivit en stor succé i vårt län kan ni inte lära er lite av det på kostfack men det är klart det händer ju inte i den fina stor stan och dessutom har man ju tagit med landsbygden i sitt koncept med att använda kultur och konst som tillväxtfaktor.

Fritänkande konstnärssjälar har alltid varit bra för vår utveckling men vad händer om ni blir psykiskt sjuk om behöver vård eller om ni är i stort behov av att åka tåg och möts av beskedet nä det går inte idag för konstfack har gjort en installation som man kallar bra konst i samhället på andras bekostnad.

Man undrar vad som händer här näst kommer det att dyka upp glas bitar i maten i våra butiker? Nä jag säger som Robban Karl Oskar Broberg ” I mitt galleri finns det inga galler i”

Jag tycker ni skall tänka på det inför stundande rättegång och lägga er energi på att skapa i annan form gärna att ni väcker lika många känslor men där andra får välja om de vill ta del av er energi

Nä nu har jag inte tid ve er nå mer för gett jag ut till djura

Ja jag ja het Dyng-Bengt och jag kommer ifrån landsbygden så det ligger nått i vad jag säger

Inga kommentarer: