tisdag 19 maj 2009

Dyng-Bengt i Radio Gävleborg den 19 Maj 2009


Dyng-Bengt i Radio Gävleborg Äntligen!
.
Nu kan ni höra landsbygdens hjälte på radion.Varje tisdag kl. 08.15 på Radio Gävleborg kan ni höra vår favorit-lantis Dyng-Bengt kåsera om aktuella händelser.

Så slå på radion på tisdag och ni kommer att få höra ett och annat sanningens ord - utan bedövning!
.
.


Länk till programmet med Dyng-Bengt den 19 Maj 2009. Det börjar 22,10 minuter in i programmet så håll i peruken och lyssna...

.
Här kommer texten till programet den 19 Maj 2009
Ja men tjörnare en Dyng-Bengt här,

Ja gett få berätta om när jag var ute ve hund ute på finnskogen och jag träffe en liten pojk som fråge vad det var för hund så jag tänkte vara nalta tröllet ven så jag sa att hä va en polishund … Ja ja ser det sa pöjken för han har ju pistolen under magan … så där fick man för att skulle försöka vara tröllet…

Ja jag hade ju tänkt att försöka och låta bli och prata om det här, men det är ju bara att erkänna det går ju bara inte. Man skall ju inte slå på dom som redan ligger men detta är ju för bra för att låta bli.

Men låt oss försöka prata i lite gåtor för å mildra lite, Ingen kan väl ha missat det här med nallen ifrån Ovanåker som fick 1,5 promille i blodet på något konstigt vis. Ja inte var det av jästa bär som griseknoen i Emil i Lönneberga inte, nä jag tror det beror på transparant loranga jag.

Här tycker jag allt är i sin ordning för även i maktens korridorer skall man få vara människa. Men sedan gick det utför, man kan ju tycka att en centerpartist skall kunna blåsa grönt men vem vet det kanske bor en liten sosse i den här nallen eftersom han blåste rött…

Man kan ju undra vem som skall ratta deras parti nu när nallen mest troligt kommer att gå ide rätt tidigt i år. Men det är väl någon av dem som använde en annan nalle och ringde länsman istället för att ta bilnycklarna.
Det kanske var ett lik i garderoben som har kvicknat till och nu spelar oskyldigare än snövit. Missförstå mig rätt det är jättebra att man åker dit för att köra radiobil, men om jag har förstått detta rätt var det väl ett 20 tal personer på plats och inte tycker jag att det ser ut som det skulle vara några problem och ta nycklarna av den där nallen inte och det skulle inte förvåna mig om det dyker upp en liten judas så småningom men vi får nog vänta lite innan det avslöjas för kråset skall väl smörjas först…

Vilken tur för länsman att nallen hade den goda smaken att erkänna för innan landsbygdspolisen har hunnit på plats har redan händelserna passerat… och inte torde det bli mer resurser nu när man börjat sätta dit makthavare… Men det är klart har man en nalle som erkänner att han kört radiobil och flera kolleger som med glädje intygar detta så går det inte att göra annat …

Vi får hoppas att färden hem till idet gick på småvägarna och att han märkte alla potthål som vi kallar dom för att vägverket skiter i dom.
Om så var fallet kan väl nallen försöka påverka vägverket att bli lite mer hygieniska och täppa till våra potthål och rusta våra landsbygdsvägar så att alla turister och storstadsbor kan komma ut och njuta av landsbygden dom med utan att behöva gnälla…
Ja menar nu när han kommer och få lite mer fritid och det faktum att när man kör Se-Pe låda så känns potthålen dubbelt så mycket och jag kanske får sällskap snart på dom små landsbygdsvägarna… för köm det en lastbil i full kareta ätt vägen så gäll de och håll i peruken

Ja jag het Dyng-Bengt och jag kom ifrån landsbygden så det ligger nått i vad jag säger

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu dö Dyngbent har du sk.tet i det blå skåpet.
Använd större solbrillor och dra ner mössan för nu är Ovanåkersbjörnen dig på spåret.

Anonym sa...

Ja men tjörnare Mr/Miss Anonym,

Trevligt att jag berör, men jag för står inte riktigt vad som är problemet...

Jag får väl skaffa mig en åtel för att vara säker på att ni hittar... när ni mumsar på det goda och mumsar i Er segers sötma så titta upp till höger så sitter jag där och väntar:-)

Skriv namn och telefon nr så bjuder jag på kaffe...

Med vänlig hälsning

Dyng-Bengt