torsdag 18 juni 2009

Älgen Kalle är död... så nu kan åklagarn fira midsommar


Ja men Tjörnare en Dyng-Bengt här,

Åklagare Mikael Hammarstrand vår egen lilla mediahora som gör allt för få lite uppmärksamhet. Har inte denna människa något bättre för sig, som att stävja riktig brottslighet tillexempel.

Hur står det till med hans prioriteringar egenligen. Är det inte p-piller till unga tjejer så är det älgen kalle. Vad har detta kostat oss skattebetalare för att skapa gratis reklamkampanj till denna dräng som kanske vill göra karriär i storstan. Eller hur skall man annars tolka dessa utspel.

Jag tycker att man kan kräva lite bondförnuft av sådana här drängar som vi skattebetalare har anställda. Fram med bevisen vad har Kalles död kostat totalt...

Ja jag heter Dyng-Bengt och jag kommer ifrån landsbygden så det ligger nått i vad jag säger

"Läsarna rasar mot beslutet"

"I går avlivades Kalle. Naturvårdsverket gav ingen dispens att ha kvar den lilla älgkalven i älgparken i Ockelbo.– Jag är så fruktansvärt ledsen, sade Lars Arkesjö, som överrumplades av hur snabbt polis och veterinär var på plats endast tio minuter efter att han fått beskedet. "

Läs hela artikeln i Arbetarbladet

Inga kommentarer: