torsdag 26 mars 2009

Sveries Radio Gävleborg och programmet Morronen med Charlotta och Larry


Dyng-Bengt

Tisdagar kl. 8.15

Jag är en livsnjutare vars stora nöje är att röra mig utanför 70 gränsen med Se-Pe lådan och träffa folk och har som måtto att inte dö jättenyfiken, bara nyfiken. Jag är mellan 40 och 50 men fyller alltid nitton och tycker om flickor som sjutton om någon frågar. Bor på en gård med 23 hektar gräsmatta någonstans i Ödmårdens finnskog där Hälsingland och Gästrikland möts.

Det finnes hästar, katter och hund på gården samt vilda djur som kommer och går. Jag pratar som Camilla Läckberg skriver, som Nicke Nyfiken alltså, (enligt dom fina författarna) och ibland har jag otur när jag tänker och får då feber i ansiktet. Försöker säga ett och annat sanningens ord om landsbygden samt samhället i stort med humor och utan bedövning.
.
Lyssna på Dyng-Bengts rapporter

Inga kommentarer: