tisdag 10 mars 2009

Dyng-Bengt i Radio Gävleborg den 10 mars 2009.


Dyng-Bengt i Radio Gävleborg

Äntligen! Nu kan ni höra landsbygdens hjälte på radion.Varje tisdag kl. 08.15 på Radio Gävleborg kan ni höra vår favorit-lantis Dyng-Bengt kåsera om aktuella händelser.Så slå på radion på tisdag och ni kommer att få höra ett och annat sanningens ord - utan bedövning!

Länk till Charlotta & Larry i programmet Morronen i SR Gävleborg

Länk till programmet med Dyng-Bengt den 10 mars 2009. Det börjar 18,05 minuter in i programmet så håll i peruken och lyssna...

08.00 - 08.30 tisdag 10 mar 2009
Här kommer texten till inslaget
Tjörnare, Dyng-Bengt här,

Jag måste få berätta om när jag pratade med en man i storstan som enligt egen utsago var ifrån Öfvre Östermalm.
Han kom från Greve Turegatan så det låg något i vad han sa... hävdade han själv. Det var då som jag tänkte att detta kan jag sno. Så nu när jag vill få fram ett budskap så säger jag alltid:

Jag heter Dyng-Bengt och jag kommer ifrån Landsbygden så det ligger nått i vad jag säger…

En av mina funderingar syftar på Er som alltid är stressad och ligger på gränsen att gå in i väggen, varför gör ni inte som jag... sätt er lugnt ner och vänta för det kommer ju alltid ny tid. Det är ju så man gör på "badhuset" man tillsätter en utredning för att få sätta sig lugnt ner och vänta på ny tid ...

Även om jag är partipolitiskt könlös kan jag inte låta bli att kommentera Maud Thatchers och Stureplanscenterns våldtäkt på sina kompisar med ett snyft och en antydan om att semidemokrati är ett måste och ensam är stark... Tror i och för sig att sossarna kommer att få liknande problem i sin rörelse inom kort ... så det kommer nog att jämna ut sig.

Men mitt problem är däremot att vi inom den fjärde planeringsnivån behandlas på detta vis relativt ofta. Vi bjuds in att delta med våra eldsjälar och vår ideella tid och får förhoppningar om att vi kommer att få bli delaktiga och få möjlighet att påverka för att sedermera bli tillplattad av semidemokratin som överöser oss med formalia som bara fisförnäma byråkrater kan skapa samt att dialogerna blir färre och beslutsordningen går för en gångs skull snabbare.

Var är vår demokrati på väg...?

Sedan kan man ha åsikter om kärnkraft hit och kärnkraft dit men har vi kollat om det går att slutförvara uranet i Stockholm? Det är ju så ofarligt och alla slåss ju om att få ta hand om detta, enligt en representant för pappers i TV. Här finns det faktiskt en statlig verksamhet som jag skulle vilja att man lade i Stockholm.

Vi skulle kunna göra en bytesaffär. Stockholm, vår huvudstad, får kärnkraftsavfallet och alla myndigheter och statliga verk läggs ut på landsbygden.

Tänk så bra kommunikationer och god samhällsservice vi skulle få... Tänk på den ni alla som firar i badhuset...

Jag heter Dyng-Bengt och jag kommer ifrån Landsbygden så det ligger nått i vad jag säger…
Med vänlig hälsning
Dyng-Bengt
Er egna lilla skitstövel

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men yey!! Rock on, nu svänger det!! :) Tro du n micke hört på vad du ha o säga då?? Gillar skarpt tanken på att slutförvara uranet i sthlm. Varför inte?

Anonym sa...

Tjörnare M:et,

Jag har fått massor av kommentare ifrån båda håll samt att man tycker att vindkraft är skit i jämförelse med ny kärnkraft och eftersom jag heter Dyng-Bengt så skall jag nog vända det till något positivt i kommande inspeller och plirar med ögonen Hur är det med micke föresten? Lever livet eller...

MVH

Dyng-Bengt lätt "scitzo"