måndag 27 april 2009

Vaginans dag

Igår var det vaginans dag. Varför? Ja, det kan man fråga sig. Om nu muffen har en egen dag så blir det väl snart snoppens dag också. Jämlikhet är ett måste. Jag har läst många fnysningar på (observera herrars) bloggar. Men en sak är säker - om det blir en snoppens dag så kommer det att göras helikoptrar lite varstans.

"En sektledare dömd för våldtäkt på barn fritogs på måndagen med helikopter från sitt fängelse på den franska ön Réunion i Indiska oceanen." DN

Ja, en som har såpass dåligt omdöme borde (fri)tas med en ordentlig helikopter. Gärna en som är utrustad med piskor och latex och gillar att åka MC.

När jag ändå är inne på ämnet muffen så läste jag även följande artikel.

"Sverige har flest anmälda våldtäkter i Europa - dubbelt så många som "tvåan" England." DN

Antingen är vi svenska kvinnor bättre på att anmäla eller så är vi helt enkelt oemotståndliga för - stånd. Kanske är det helt enkelt (den moraliskt svage) mannens sätt att hylla just muffen? Jag läste chattet med Robinsondeltagaren Erik Billing på TV4s hemsida. Han fick frågan av en unge om vad det första var han åt när han kom hem. Svaret blev - Barnförbjudet! Jag som fick för mig att den gode Erik var vegetarian. Men jag kan inte låta bli att fundera på hur den ungens föräldrar fick vrida och vända på orden när de skulle förklara vad Erik med mohikanen menade med "barnförbjudet":)

Men tron på den kvinnliga styrkan har fått en ny rubrik.

"Socialdemokraterna vill införa obligatorisk mönstring för kvinnor." SvD

Samtidigt som de drar ner på den manliga mönstringen så vill de införa en (obs) obligatorisk kvinnlig mönstring. Lottakåren och bilkåristerna räcker inte längre. Eller lockar inte rätt krets. Fast brudarna ska mönstra genom datorn. High technology!

Komikern Petra Mede skulle försöka vara skojig och kallade Malena Ernman för transa. En muff som känner sig hotad av en annan? Det är inte för intet som man ibland använder uttrycket hönsgård. Malena är en riktig fullblodsamazon. Från vårt län bör tilläggas!

"Malena Ernman gick i går rakt in på Svensktoppens förstaplats med "La Voix". Framgångarna bara fortsätter för operastjärnan som knappt kan förstå dem själv. - Jag vet inte om jag hade röstat på låten. Det är en väldigt märklig konstart, säger hon." expressen

Inga kommentarer: