tisdag 21 april 2009

Dyng-Bengt aus getyskland gefahren!



Så har han varit ute i etern igen med sina underfundiga funderingar.




Dyng-Bengt har lämnat sepelådan hemma för att ta flyget ner till Europa. Han har blivit inbjuden att betrakta Tyskland under en vecka och jag har skickat med honom min kamera. Min förhoppning är att få se en stilig gosse i lederhooosen. Risken är dock stor att det blir bilder på fruntimer med ölsejdlar i händerna och blonda flätor istället. Hunden har jag fått låna och gör mitt bästa för att hålla honom i trim och på glatt humör.

Ni kan väl tänka er hur det kommer att malas och malas om hur det Tyska samhället funkar. Om det finns byamackar. Om lantbruken ser ut att vara i fin form. För är det något som Dyng-Bengt vurmar för så är det glesbygdsborna och att ingen glömmer bort dem.

Inga kommentarer: