tisdag 28 april 2009

Dyng-Bengt i Radio Gävleborg den 28 April 2009


Dyng-Bengt i Radio Gävleborg Äntligen!
.
Nu kan ni höra landsbygdens hjälte på radion.Varje tisdag kl. 08.15 på Radio Gävleborg kan ni höra vår favorit-lantis Dyng-Bengt kåsera om aktuella händelser. Så slå på radion på tisdag och ni kommer att få höra ett och annat sanningens ord - utan bedövning!
.
.
Länk till programmet med Dyng-Bengt den 28 April 2009.
Det börjar 24,00 minuter in i programmet så håll i peruken och lyssna...
.
.
Här kommer texten till programet den 28 april 2009
.
Tjörnare Dyng-Bengt här,

Här kommer en liten spaning ifrån helgen som varit.
Som ni vet bor jag i en bygd där det finnes många banjoorkestrar och vår enda oskuld i byn är hon som springer fortare än brorsan sin.

Så ni gett ju förstå att konsangviniteten är väl utbredd och vi ä så gla att dom byggde järnvägen genom byn så det blev nått nytt blod att avla på … nu behöver vi inte längre enbart släktforska i telefonkatalogen men det är klart att man fortfarande säger give me six när man hälsar utanför lanthandeln i byn. Ja ibland känns det som man hällt ut deltagare ifrån Jerry Springer…
Då är det inte konstigt att man vill ut och resa lite ibland och då brukar jag använda mig av tåget. Men ibland vill man inte prata med platsgrannen utan bara koppla av. Visst känner ni igen er? Det då de dyker upp lite dragna och enligt egen bedömning både intelligent, snygg och jättetrevlig.

Naturligtvis händer det just mig idag det kommer fram en madam där nacken satt direkt på axlarna, det vill säga att tog hon på sig en polotröja så skulle hon bli blind ... Hennes monolog med mig gick på utan avbrott, det var då jag bestämde mig för att låta hornen växa i pannan för en stund...

Detta är nämligen ett riktigt bra stalltips till alla er som hamnar i samma situation ... ta fram en målarbok, den som ni tänkt ge barnbarnet och börja färglägga med pastellkritorna och slutar de inte monologen, titta på dem och fråga om tåget går till Kumla och börja sedan att färglägga utanför linjerna. Jag har provat det flera gånger och det brukar hjälpa.

Jag kom fram till storstan (Stockholm) och väntade på att byta tåg. Då var jag på bra humör igen så jag gick runt lite grann och gav några uteliggare en slant, ja vadå, man vet ju aldrig, det kan ju vara Jesus i förklädnad och man vill ju inte hamna där nere när man skaffar sig en etta med jordvärme.

Det var då jag kom i samspråk med en man som ville få mig att se Islam ifrån en annan sida ... jag försökte lyssna och förstå men efter ett tag fattade jag ingenting utan det blev som vi säger hemma "rumme blev full av fluger och det bara surra..." och jag hängde inte riktigt med när han kom in på att alla vita for till Afrika och rånade dem på allt guld och diamanter... det var då jag försökte visa att jag var med och gjorde bort mig totalt när jag sa – Jo jag vet men när jag senast var hos Broder så satt hans barn och titta på en hipphoppvideo och jag tycker det ser ut som de fått tillbaka det mesta ...
.
Men det är klart, ja säger till Jehovas att jag är blodgivare också för att inte bli påpackad någon annan tro än den jag har själv.

Jag heter Dyng-Bengt och jag kommer ifrån Landsbygden så det ligger nått i vad jag säger…
.
Här kommer texten till programet den 21 april 2009
.
Tjörnare Dyng-Bengt här,

Men nu har sossarna startat en riktig catfight i maktens korridorer. Precis som kattern hemma på gårn med den skillnaden att kattern hemme bråke om en kattgubbe och inte mera makt i korridorerna. Jag undrar hur det kommer att gå för kattern hemme na Mona och na Wanja och detta då i jämförelse med dom i Stockholm.

Ja hur kommer det att gå för na Wanja som sitter som Joakim Von Anka i sin Ankeborg där man drabbats av tillfälliga altzemiers attacker … Nog är det väl lite konstigt att det bara är dom i översta toppskiktet som har fått tagit del av medicinen så dom blivit frisk igen.

Samt att jag tycker att när man nu har konstaterat att serokell medicinen inte enbart var testad i Indien så kunde väl Astra Seneca ställa upp och erkänna att dom kört det en sväng bland dom som har styrelseuppdrag inom stat och myndighetsvärlden. För detta skulle ge en helt annan vinkel på saker och ting samt att det skulle ge vissa en möjlighet att förklara sig. Jag tänker på dem som ni gav socker piller för dom kan ju bara säg ” det var inte jag”… och se oskyldig ut och tillägga det var han och han lurars bara den rackarn.

Tänk att få jobba för våra Brynäsfans och hockeyälskare., ambulanscheferna… 10,000 för att ha nattöppet i skidliften i Åre… man kan ju undra om det är en omskriven faktura för en rejäl afterski… 15-20,000 för fester på hockey, där man kan kalla bestickning för rekryterings mässor och när man kan bevisa att det bara är dom egna cheferna som är närvarnade kallar man det för julfest.

Det känns liksom härligt att veta var våra skattepengar går så här i kristider, speciellt när man lägger ner ambulanserna på landsbygden.

Läkerol har ju en slogan som lyder ” Läkerol makes People talk” va jag undrar är varför var det bara revisorn som fick en ask…

Man måste ju dra gränsen någonstans det har jag lärt mig ifrån programmet postkodmiljonären…

Här kommer en sista fundering innan jag måste ut till djura…

Det är inne att vara färgad idag titta bara på USAs president Barak Obama, F1 förarn Lewis Hamilton… Bäste golfspelaren Tiger Woods, bäste skådespelaren Will Smith man kan ju undra hur Michel Jackson tänker nu… en sak är ju säker han bör ju sparka spå kärniga i alla fall…

Nått annat jag har funderat på är varför det inte får heta negerboll längre utan att det skall komma in rasistiska tankar och en massa moralpredikningar för om det är så att man kan bedöma det utifrån ett uttalande om ett bakverk så borde det väl heta kakor ifrån landsbygden och inte bonnkakor i så fall…

Jag heter Dyng-Bengt och jag kommer ifrån Landsbygden så det ligger nått i vad jag säger…

Inga kommentarer: