lördag 29 augusti 2009

Nu har dom blå blivit i hatten, man är hellre utan personal än att höja skatten...Aftonbladet


Nu har dom blå blivit i hatten, man är hellre utan personal än att höja skatten...

M sparkar hellre än höjer skatten Nyheter Aftonbladet:

"Men när Aftonbladet frågar folket väljer de hellre bättre sjukvård VÄSTERÅS Moderaterna vill bli ett välfärdsparti. Men bara en av tio moderater är beredd att höja skatten för att slippa sparka vårdpersonal. – Skulle man alltid höja skatten när man får lite problem, då skulle alla pengar gå till skatt, säger Cecilia Forss, kommunalråd (M) i Uppsala."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har jobbat inom vården i över tio år och jag vet att det går att effektivisera MYCKET! Otroligt mycket pengar går bl.a till läkare som håller på med forskning för att det är mer spännande än att ta hand om patienter. Mer prestige. på 70-talet fanns det 1/4-del så många läkare mot idag, som tog hand om dubbelt så många patienter.. säger lite om var man ska börja skära...

Dyng-Bengt sa...

Ja men Tjörnare Anonym,

Har haft styrelsemöte hela dagen idag så jag har inte hunnit utveckla min ironi i frågan...

Jag uppskattar den dubbelbotten som finnes i om var "man skall skära" Sitter och skriver lite på tänkvärda tankar för mina små inhopp i radion och hoppas att lokalpressen har nappat för detta är ett bra ämne.

Tack för dina tankar i alla fall...

MVH

DB