fredag 28 augusti 2009

I denna fråga blir jag lite kluven, visst vill jag att polisen skall fånga tjuven...


I denna fråga blir jag lite kluven, visst vill jag att polisen skall fånga tjuven...
Men storebror får allt mera makt, och vad händer när folk får odla sitt eget förakt...
Jag tror att vi kan glömma, att folket inte kommer att döma..
Vad kommer då att hända, när man fel bild råkat utsända...
Eller kanske ännu värre är, tänk om han/hon är oskyldig till det där...
Medborgargarde kanske saken själva klara, och då är vårt rättsamhälle i stor fara...

Läs även artikeln på SvD

Län för län: Här vill polisen hänga ut brottslingar Nyheter Aftonbladet:

Läs även tillbaka till den medeltida skampolen

Läs även läsarna som är positiva till bildpubliceringen

Så svara man i ditt län


"”Jag skulle inte ha ett dugg emot att använda det verktyget” Polisen i Skåne har börjat lägga ut bilder på misstänkta brottslingar på sin webbplats. Hallandspolisen vill göra likadant. Nu undersöker flera polismyndigheter i landet möjligheten att följa Skånes exempel, visar en rundringning som Aftonbladet gjort till samtliga län. – Jag skulle inte ha ett dugg emot att använda det verktyget, säger Torbjörn Carlson, informationschef vid polisen i Örebro."

Inga kommentarer: