tisdag 6 januari 2009

Sextio spänn kostade det


Är man född med en tråkig råttfärg på håret så finns det alltid bot. Att gå till frissan är komplicerat. Lång väntetid och svårt att komma ifrån jobbet. Alltför ofta har jag blivit besviken på 700-kr-resultatet. Jag tänkte ta mig ett eget 60-kr-alternativ. Man köper en förpackning på affären och fixar själv när man har tid och lust. Mörkbrunt brukar bli bra och inte alltför vågat. Det blev svart med lutning åt en grön underton. OK, ingen fara det tvättas ju ut. Nästa bakslag. Jag tittade på förpackningen igen och där stod det permanent färg. Nu blev det dags att bli orolig. För att inte min bleka vinterhy skulle ge ett sken av att det var dags för bårhuset så färgade jag på ögonbrynen också. Lika bra att matcha. Så summa summarum - jag ser verkligen ut som Diesel-Doris på Hamnplan.

Bara att gilla läget. Det var billigt att förstöra håret.

Inga kommentarer: